Participantes

Jana Pacheco É historiadora da arte, dramaturga, directora de escena, intérprete e creadora de proxectos accesibles. Está especializada en dramaturxias de imaxe e proxectos colaborativos accesibles, onde a inclusión forma parte das súas dramaturxias.

Xaime Fermoso Artivista e integradora social en La Máxima. Artista multidisciplinar. Profesora de interpretación especializada na pedagoxía das artes escénicas no sector da intervención social. Socio fundador da empresa Cía. deBello. É o Secretario Académico do CFGS en Técnicas Interpretativas Teatrais e coordinador da Aula Social.

Foto Lola Lara

Lola Lara , directora de Teatralia desde 2016, *aínda que dende 2006 forma parte da dirección do festival, considera fundamental facer accesibles obras para nenos xordos, cegos e neurodiversos algúns dos espectáculos do festival. En colaboración con Plena Inclusion, Fundación Once e Fesorcam (Federación de persoas xordas da Comunidade de Madrid), traballou na adopción de ferramentas accesibles como LSE, audiodescrición e programas de man en códigos de fácil lectura e pictogramas.

jamp Palo. Graduado pola ESAD Málaga. Actor, director, dramaturgo e xestor cultural. Leva máis de 18 anos como profesor de Teatro Social, promovendo a convivencia global inclusiva. O seu traballo céntrase na Neurodiversidade e no uso do corpo e da linguaxe non verbal como forma de comunicación no escenario. Desde 2006 forma a persoas con Síndrome de Down nas Artes Escénicas no Grupo de Teatro Arribadown. En 2022, crear “Escenautas: navegantes da escena” para promover a cultura teatral accesible e próxima, unha iniciativa a través do Teatro Cánovas. 

Foto Lucía Miranda

Lucía Miranda É directora de escena, dramaturga e educadora artística, e é a fundadora de The Cross Border Project.

Como artista-educadora, coordinou proxectos e facilitou a formación de Teatro Aplicado en educación e transformación social en centros de España, Senegal, Francia, Etiopía, Bulgaria, Noruega, Bolivia, Arxentina, Uruguai e Estados Unidos.

Ten un máster en teatro e educación pola Universidade de Nova York (bolsa Fulbright), un máster en xestión de artes escénicas pola ICCMU-Complutense University e membro do Director's Lab do Lincoln Center de Nova York.

David Ojeda É un dos referentes no ámbito da creación e da accesibilidade en España. Dirixiu, xefe do Departamento de Dirección Escénica da RESAD, dirixiu desde hai máis de dez anos a compañía accesible El Tingaleo, e actualmente é o director artístico da compañía Palmyra Teatro, cuxos espectáculos son totalmente accesibles en todas as súas representacións. Desde 2017 participa no Grupo de Investigación da Universidade Carlos II, Repensando a Diversidade Funcional.

Prestador de servizos de accesibilidade sensorial para a empresa pública Madrid Destino. Concello de Madrid, para a incorporación de medidas en diferentes campañas como Nadal e Desfile de Reis, Veranos de la Villa, ou en espazos como o Teatro Circo Price.

Actualmente deseñando a accesibilidade de todo o repertorio da Compañía Nacional de Danza. En 2021, realiza a audioguía accesible para persoas con discapacidade visual do Pavillón de España na EXPO de Dubai.

Foto Marco Pavía

Marco Paiva, É actor e director de teatro. Traballou en diversas institucións, entre elas o Teatro Nacional Doña María II de Lisboa, El Bando, LAMA (Laboratorio de Artes e Medios do Algarve), Teatro Helena Sá y Costa, etc. Actualmente é coordinador artístico do proxecto Crinabel Teatro e fundador de Terra Amarela, Plataforma de Creación Artística Inclusiva, que desenvolve o seu traballo arredor da cultura accesible e das prácticas artísticas inclusivas.

Javier Jiménez. Teatro Accesible, iniciativa que desde 20211 traballa para achegar a cultura ás persoas con discapacidade, ofrecendo servizos de accesibilidade a teatros, compañías e festivais.

Gabriela Martin León É presidenta e directora artística da Fundación Psicobalet Maite León, e dirixiu proxectos familiares como o surrealismo, Un mar de soños e Jet Lag, onde a inclusión e a accesibilidade forman parte da dramaturxia, e onde a inclusión se presenta como un elemento creativo esencial.    

Paqui Romero. Despois de dedicar a súa adolescencia á exploración do movemento no mundo da danza e de adentrarse no eido teatral xunto con Daidee Veloz, comeza a súa carreira profesional con Raúl G. Figueroa. Entre 2010-2014 condensa unha formación diversa e intensa na que afondou nos seus coñecementos de movemento expresivo, interpretación e composición escénica.

Foto Vanessa San José

Vanessa San José. Responsable de Accesibilidade e Inclusión en Madrid Destino, Cultura, Turismo e Empresa SA Empresa pública dependente da Área de Goberno de Cultura, Turismo e Deportes do Concello de Madrid. Desenvolvendo dende a súa incorporación á Administración pública en 2017, entre outras cuestións, o deseño, proposta e coordinación de accións e políticas de accesibilidade universal de xeito transversal na programación cultural de campañas e eventos municipais como as Festas de San Xoán Isidro, Veranos de la Villa, Festa da Luz, Nadal e Desfile do Concello de Madrid, así como nos centros e espazos que xestiona a empresa municipal; Teatro Español, Fernán Gómez. Centro de Cultura Contemporánea Conde Duque e Circo Price, entre outros.

É asesora e formadora, con máis de vinte anos de experiencia, na incorporación da perspectiva da accesibilidade universal e cognitiva de xeito transversal en proxectos de diversa índole, co fin de garantir a inclusión e participación de TODAS as persoas. Independentemente das túas necesidades de apoio, na CULTURA ou en calquera outro ámbito da sociedade.

Lola Robles É unha actriz cega, e traballou en proxectos inclusivos e accesibles dirixidos por Lucía Miranda, Jana Pacheco, David Ojeda, e compañías como Pont Flotanat. O seu discurso positivo serviu de referencia a moitas persoas con discapacidade que queren traballar pola profesionalización de actores e actrices relacionados con proxectos inclusivos e accesibles, promovendo, especialmente, a necesidade de entender a accesibilidade como un elemento creativo.  

Irene Salas. Dinamizadora, mestra social, bailarina de danza urbana e socia fundadora da compañía Teatro del Lazzi, onde se especializa como profesora de Commedia del Arte ensalzando o papel da muller nas artes escénicas.  

María José Frías (director artístico da compañía Títeres de María Parrato dirixiu numerosos espectáculos onde os personaxes presentan algunha discapacidade física, e onde a accesibilidade é parte fundamental do espectáculo.  

Marisa Bugarolas É coreógrafa, docente e investigadora de procesos creativos e pedagóxicos inclusivos. Director dende 2005 da plataforma Ruedapies Danza. Pertence ao grupo de investigación REdiArt XXI da Universidade Carlos III de Madrid. Na actualidade compaxina a creación artística coa docencia no Conservatorio Superior de Danza de Alacante no itinerario de Danza Social, Educativa e de Benestar.

Mónica Lamberti  Defínese a si mesma como unha actriz coxa. Formouse en Belas Artes e Artes Escénicas especializándose en comedia, vodevil, drama, Clown. Recibe varias bolsas de creación artística para desenvolver intervencións no Matadero Madrid arredor da diversidade, unha delas Spoiler, unha viaxe sensotemporal que ela mesma produce e realiza. 

Ana Robles É a nai de Luna, unha nena de 10 anos con diversidade funcional. Está especializada en sistemas de comunicación alternativos ou aumentativos para persoas non verbais e en procesos de adaptación de textos literarios e artísticos en Lectura Fácil.  

Licenciada en Xeografía e Historia pola Universidade de Málaga e Máster en Museoloxía pola École du Louvre (París, Francia), comezou a traballar como técnica de exposicións e museos no ano 2000.

Ana Belen Castillo É licenciada en xornalismo pola Universidade de Málaga, desenvolveu a súa faceta profesional, en prensa, radio e televisión a través de medios como Diario Sur, Axencia EFE, Cope Málaga e PopularTV e Canal Málaga onde traballou como creadora de contidos. dende hai 14 anos.ANOS, como director e presentador. Desde a súa segunda maternidade, en 2019 puxo en marcha o programa Supercapaces, desde o que dá visibilidade á diversidade funcional dos nenos desde a perspectiva das familias e dos propios protagonistas, os nenos e nenas.

Ginni Manning é un dramaturgo, creador de teatro e escritor de Liverpool, Reino Unido.

Comezou a súa carreira como participante no programa de desenvolvemento de dramaturgos de Liverpool Everyman. Desde entón, as súas obras representáronse en salas nacionais e internacionais. Considera que a inclusión debe terse en conta dende o inicio do proceso creativo e que todos os nenos poden gozar das artes escénicas se entendemos o mundo no que viven.

Vicky Irlanda , xunto con Daryl Beeton, creou o IIAN en 2008, que se converteu nunha rede ASSITEJ en 2014. Ela cre que todos os nenos teñen dereito a acceder ás artes escénicas.
Foi actriz, escritora, produtora e directora en YPT. Foi AD do Polka Theatre de Londres durante 14 anos e tamén traballou en televisión e radio.

Actualmente é membro honorario de ASSITEJ UK e ASSITEJ International

María Solanas. Diplomado en Audición e Linguaxe e Educación Especial no
Universidade Complutense de Madrid. Estudos de Interpretación en Réplika Teatro e Dirección de Escena na RESAD. Traballa como educadora con persoas con discapacidade intelectual desde 1998 no Centro Ocupacional, Fundación
Tutela e Vivenda Protexida.
Actualmente traballa como educadora no Centro Ocupacional da asociación AMP e é a responsable do programa de Cultura da entidade. Desde hai máis de dez anos dirixe a compañía de teatro Atoyaderos formada por actores e actrices con e sen discapacidade.

Enrique Cabrera. Director e coreógrafo da compañía Aracaladanza. Pioneiro na concepción de espectáculos de danza para público familiar, a súa obra chamou a atención en Europa e Asia, onde se converteu nun referente creativo e á vangarda dos traballos dirixidos á promoción de novos públicos para as artes escénicas. 

As súas obras escénicas foron coproducidas polos máis prestixiosos teatros europeos e asiáticos, foron vistas por milleiros de espectadores, conseguiron o favor da crítica e obtiveron importantes premios.

heliot baeza. Bailarín formado no Mobile Dance Creation Center de Sevilla, comezou a traballar na Compañía no ano 2006. Formou parte do elenco. de "Sometimes” (2006), “Descompasaos” (2008) “Give me a Second” (2011) “Una Ciudad Encendida” (2012) “En Mis Cabales” (2012) by the Company. José Príncipe, "Meet and Greets (quero ser coma ti cando bailas)” (2014), "El Espejo” (2015), peza curta estreada no IX Festival Escena Móbil e que recibiu tres premios no Certame Coreográfico Distrito de Tetuán (Madrid): Á Mellor Coreografía de Danza Española. A Vanessa Aibar como Mellor 'bailarín destacado' e o Premio Espazo de Creación 'Silvestre La Muela'. En 2018 estreas 'A festa dos corpos' nos Teatros Canal. Este mesmo ano estrea 'Helliot' (solo de danza contemporánea para público diverso) polo que gañou o Premio Escenarios de Sevilla ao mellor bailarín. 

Es un axente social ou cultural vinculado ás artes escénicas infantil e xuvenil?

Rexístrate como usuario e crea o teu perfil de axente para unirte a esta rede en torno á inclusión e accesibilidade nas artes escénicas para nenos e mozos. <br>Buscamos visibilizar a diversidade de axentes (empresas, artistas, entidades, sociais, espazos, artes escénicas, proxectos, etc.) que traballan no sector das artes escénicas para a infancia e a mocidade dende unha perspectiva inclusiva.

1- Rexístrate como usuario

2- Crear un axente

3- Subir programas, recursos, noticias

(proxectos e outros contidos en breve)

gl_ESGL
Ir ao contido