Participantes

Jana Pacheco és historiadora de l?art, dramaturga, directora d?escena, performer i creadora de projectes accessibles. S'especialitza en dramatúrgies de la imatge i projectes col·laboratius accessibles, on la inclusió forma part de les dramatúrgies.

Jaume Belló Artivista i integrador social a La Màxima. Artista multidisciplinar. Professor d'interpretació que s'ha especialitzat en la pedagogia de les arts escèniques al sector de la intervenció social. Membre fundador de la companyia Cía. deBelló. És secretari Acadèmic del CFGS a Tècniques d'Actuació Teatral i coordinador de l'Aula Social.

Foto Lola Lara

Lola Lara , directora de Teatralia des de 2016, tot i que des de 2006 ja va formar part de la direcció del festival, considera imprescindible fer d'alguns dels espectacles del festival, obres accessibles per a nens sords, cecs i neurodiversos. En col·laboració amb Plena Inclusión, Fundació Once i Fesorcam (Federació de persones sordes de la comunitat de Madrid), ha treballat en l'adopció d'eines accessibles com ara LSE, audiodescripció i programes de mà en codis de lectura fàcil i pictogrames.

Jamp Palô. Llicenciat per l´ESAD Màlaga. Actor, director, dramaturg i gestor cultural. És docent de Teatre Social des de fa més de 18 anys i fomenta la convivència inclusiva global. El seu treball està enfocat a la neurodiversitat ia l'ús del cos i el llenguatge no verbal com a forma de comunicació en escena. Des de 2006 ha format persones Síndrome de Down a les Arts Escèniques al Grup de Teatre Arribadown. El 2022, crea Escenautes: navegants de l'escena per fomentar la cultura teatral accessible i propera, iniciativa a través del Teatre Cánovas. 

Foto Lucía Miranda

Lucía Miranda és directora d'escena, dramaturga i art-educadora, és fundadora de The Cross Border Project.

Com a artista-educadora ha coordinat projectes i ha facilitat formacions de Teatre Aplicat a l'educació i la transformació social en centres d'Espanya, Senegal, França, Etiòpia, Bulgària, Noruega, Bolívia, Argentina, Uruguai i els Estats Units.

Té un Màster en Teatre i Educació per la New York University (Beca Fulbright), un Màster en Gestió d'Arts Escèniques per l'ICCMU-Universitat Complutense i és membre del Director Lab del Lincoln Center de Nova York

David Ojeda És una de les persones de referència al camp de la creació i l'accessibilitat a Espanya. Ha dirigit, cap de Departament de Direcció d'Escena a la RESAD, ha dirigit durant més de deu anys la companyia accessible El Tingaleo, i actualment és el director artístic de la companyia Palmyra Teatro, els espectacles dels quals són íntegrament accessibles en totes les seves representacions. Des del 2017 participa al Grup de Recerca de la Universitat Carles II, Repensar la diversitat Funcional.

Proveïdor de serveis d'accessibilitat sensorial per a l'empresa pública Madrid Destino. Ajuntament de Madrid, per a la incorporació de mesures en diferents campanyes com Nadal i Cavalcada de Reis, Estius de la Vila, o en espais com el Teatre Circ Price.

Actualment, dissenya l'accessibilitat de tot el repertori de la Companyia Nacional de Dansa. L'any 2021 realitza l'audioguia accessible per a persones amb discapacitat visual del Pavelló d'Espanya a l'EXPO de Dubai.

Foto Marco Pavía

Marc Paiva, és actor i director de teatre. Ha treballat en diverses institucions, entre elles, el Teatre Nacional Doña María II de Lisboa, El Bàndol, LAMA (Laboratori d'Arts i Mitjana de l'Algarve), Teatre Helena Sá i Costa, etc. Actualment és coordinador artístic del projecte Crinabel Teatro i fundador de Terra Amarela, Plataforma de Creació Artística Inclusiva, que desenvolupa el seu treball al voltant de la cultura accessible i de les pràctiques artístiques inclusives.

Javier Jiménez. Teatre Accessible, iniciativa que des del 20211 treballa per apropar la cultura a les persones amb discapacitat, oferint a teatres, companyies i festivals serveis d'accessibilitat.

Gabriela Martin León és la presidenta i directora artística de la Fundació Psicobalet Maite León, i ha dirigit projectes familiars com a surrealisme, Un mar de somnis i Jet Lag, on la inclusió i l'accessibilitat formen part de la dramatúrgia, i on la inclusió es planteja com un element creatiu indispensable.    

Paqui Romero. Després de dedicar la seva adolescència a l'exploració del moviment al món de la dansa i iniciar-se en l'àmbit teatral juntament amb Daidee Veloz, comença el seu camí professional amb Raúl G. Figueroa. Entre el 2010-2014 condensa una formació diversa i intensa en la qual aprofundeix en el coneixement del moviment expressiu, interpretació i composició escènica.

Foto Vanessa San José

Vanessa San José. Responsable d'Accessibilitat i Inclusió a Madrid Destinació, Cultura, Turisme i Negoci SA Empresa Pública depenent de l'Àrea de Govern de Cultura, Turisme i Esports de l'Ajuntament de Madrid. Desenvolupant des de la seva incorporació a l'administració pública el 2017, entre altres qüestions, el disseny, la proposta i la coordinació de les accions i les polítiques d'accessibilitat universal de forma transversal a les programacions culturals de les campanyes i esdeveniments municipals com les Festes de Sant Isidro, Estius de la Vila, Festival de la Llum, Nadal i Cavalcada de l'Ajuntament de Madrid, així com, als centres i espais que l'empresa municipal gestiona; Teatre Espanyol, Fernán Gómez. Centre de Cultura Contemporània Conde duque i Circo Price, entre d'altres.

És assessora i formadora, amb més de vint anys d'experiència, a la incorporació de la perspectiva d'accessibilitat universal i cognitiva de manera transversal en projectes de diversa índole, per tal de garantir la inclusió i la participació de TOTES les persones. Independentment de les seves necessitats de suport, a la CULTURA oa qualsevol altre àmbit de la societat.

Lola Robles és actriu cega, i ha treballat en projectes inclusius i accessibles dirigits per Lucía Miranda, Jana Pacheco, David Ojeda, i companyies com Pont Flotanat. El seu discurs és positiu ha servit de referència a moltes persones amb alguna discapacitat que volen treballar per la professionalització dels actors i actrius relacionats amb projectes inclusius i accessibles, promovent especialment la necessitat d'entendre l'accessibilitat com un element creatiu.  

Irene Sales. Facilitadora, docent social, ballarina de dansa urbana i sòcia fundadora de la companyia Teatro del Lazzi, on s'especialitza com a mestra de Commedia de l'Art exalçant el paper de la dona a l'art escènic.  

Maria José Fredes (directora artística de la companyia Títeres de María Parrato ha dirigit nombrosos espectacles on els personatges tenen alguna discapacitat física i on l'accessibilitat és una part fonamental de l'espectacle.  

Marisa Bugarolles és coreògrafa, docent i investigadora de processos inclusius creatius i pedagògics. Directora des de l'any 2005 de la plataforma Ruedapies Dansa. Pertany al grup de recerca REdiArt XXI de la Universitat Carlos III de Madrid. Actualment compagina la creació artística amb la docència al Conservatori Superior de Dansa d'Alacant a l'itinerari de Dansa Social, educativa i del benestar.

Mònica Lamberti  es defineix com a actriu coixa. Es va formar en Belles Arts i Arts Escèniques especialitzant-se en comèdia, vodevil, drama, Clown. Rep diverses beques de creació artística per desenvolupar intervencions a l'Escorxador Madrid al voltant de la diversitat, una Spoiler, un viatge sensotemporal que produeix i realitza ella mateixa. 

Ana Robles és la mare de Luna, una nena de 10 anys amb diversitat funcional. Està especialitzada en sistemes de comunicació alternatius o augmentatius per a persones no verbals i en processos d'adaptació de textos literaris i artístics a Lectura Fácil.  

Llicenciada en Geografia i Història per la Universitat de Màlaga i Màster en Museologia per l'École du Louvre (París, França) comença a treballar com a tècnic d'exposicions i museus l'any 2000

Ana Belén Castillo és llicenciada en periodisme per la Universitat de Màlaga, ha desenvolupat la seva faceta professional, en premsa, ràdio i televisió passant per mitjans com Diario Sur, Agència EFE, Cope Màlaga i PopularTV i Canal Màlaga on exerceix la seva tasca com a creadora de continguts des de fa 14 ANYS, com a directora i presentador. Des de la segona maternitat, el 2019 posa en marxa el programa Supercapaces, des d'on dóna visibilitat a la diversitat funcional infantil des de l'òptica de les famílies i els propis protagonistes, els nens i les nenes

Ginni Manning és una dramaturga, creadora de teatre i escriptora de Liverpool, Regne Unit.

Va començar la seva carrera com a participant al programa de desenvolupament de dramaturgs del Liverpool Everyman. Des de llavors, les seves obres s'han representat a llocs nacionals i internacionals. Creu que cal tenir en compte la inclusió des del principi del procés creatiu i que tots els nens poden gaudir de les arts escèniques si entenem el món on viuen.

Vicky Ireland , juntament amb Daryl Beeton, va crear el IIAN el 2008, que es va convertir en una xarxa d'ASSITEJ el 2014. Creu que tots els nens tenen dret a accedir a les arts escèniques.
Ha estat actriu, escriptora, productora i directora a YPT. Va ser AD de Polka Theatre a Londres durant 14 anys i també ha treballat a la televisió i la ràdio.

Actualment és membre honorari d'ASSITEJ UK i ASSITEJ International

Maria Solanes. Diplomada en Audició i Llenguatge i Educació Especial a la
universitat Complutense de Madrid. Estudis d'Interpretació a Réplika teatre i de Direcció Escènica a la RESAD. Ha treballat com a educadora amb persones amb discapacitat intel·lectual des de l'any 1998 a Centre Ocupacional, Fundació
Tutelar i Habitatge Tutelat.
Actualment treballa com a educadora al Centre Ocupacional de l'associació AMP i és responsable del programa de Cultura de l'entitat. Dirigeix des de fa més de deu anys la companyia de teatre Atoyaderos formada per actors i actrius amb discapacitat i sense.

Enric Cabrera. Director i coreògraf de la companyia Aracaladanza. Pioner en la concepció d'espectacles de dansa per a públic familiar, el seu treball ha cridat l'atenció a Europa i Àsia, on ha esdevingut referent creatiu i avantguarda del treball destinat al foment de nous públics per a les arts escèniques. 

Els seus treballs escènics han estat coproduïts pels teatres europeus i asiàtics més prestigiosos, han estat vistos per milers d'espectadors, han aconseguit el favor de la crítica i han obtingut importants guardons

Helliot Baeza. Ballarí format al Centre de Creació de Dansa Mobile a Sevilla, va començar a treballar a la Companyia l'any 2006. Ha format part de l'elenc de “Algunes Vegades” (2006), “Descompasseu-vos” (2008) “Dóna'm un Segon” (2011) “Una Ciutat Encesa” (2012) “A Els meus Cabals” (2012) de la Cia. Josep Galán, “Trobades i Salutacions (vull ser com tu quan balles)” (2014), “El Espejo” (2015) peça curta estrenada al IX Festival Escena Mobile i que va rebre tres premis al Certamen Coreogràfic Districte Tetuan (Madrid): A la Millor Coreografia de dansa espanyola. A Vanesa Aibar com a Millor 'ballarina excel·lent' i el Premi Espai de Creació 'Silvestre La Muela'. El 2018 estrena 'El Festí dels Cossos' als Teatres del Canal. Aquest mateix any estrena 'Helliot(només de dansa contemporània per a públics diversos) pel qual va aconseguir el Premi Escenaris de Sevilla al millor ballarí. 

Ets un agent social o cultural vinculat a les arts escèniques per a la infància i la joventut?

Registra&#039;t com a usuari i crea el teu perfil d&#039;agent per unir-te a aquesta xarxa al voltant de la inclusió i l&#039;accessibilitat en arts escèniques per a la infància i la joventut. <br>Busquem visibilitzar la diversitat d&#039;agents (companyies, artistes, entitats, socials, espais, escènics, projectes, etc.) que treballen al sector de les arts escèniques per a la infància i la joventut des d&#039;una perspectiva inclusiva.

1- Dóna't d'alta com a usuari

2- Crea un agent

3- Puja espectacles, recursos, notiques

(properament projectes i altres continguts)

caCA
Saltar al contingut