Dance, access and inclusion : perspectives on dance, young people and change /

, /
Autor/a/es: Kirsty Johnston ; Patrick Lonergan; Kevin J., Wetmore,
Editorial: Routledge
Fecha de publicación: 2018
Enlace: https://biblioteca.assitej.es/biblioteca/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=2342
The arts have a crucial role in empowering young people with special needs through diverse dance initiatives. Inclusive pedagogy that integrates all students in rich, equitable and just dance programmes within education frameworks is occurring alongside enabling projects by community groups and in the professional dance world where many high-profile choreographers actively seek opportunities to work across diversity to inspire creativity. Access and inclusion is increasingly the essence of projects for disenfranchised and traumatised youth who find creative expression, freedom and hope through dance. This volume foregrounds dance for young people with special needs and presents best practice scenarios in schools, communities and the professional sphere. International perspectives come from Australia, Brazil, Cambodia, Canada, Denmark, Fiji, Finland, India, Indonesia, Jamaica, Japan, Malaysia, New Zealand, Norway, Papua New Guinea, Portugal, Singapore, South Africa, Spain, Taiwan, Timor Leste, the UK and the USA.
Notas de la persona que sube y recomienda el recurso
admin
admin

¿Eres un agente social o cultural vinculado a las artes escénicas para la infancia y la juventud?

Regístrate como usuario/a y crea tu perfil de agente para unirte a esta red en torno a la inclusión y la accesibilidad en artes escénicas para la infancia y la juventud. <br>Buscamos visibilizar la diversidad de agentes (compañías, artistas, entidades, sociales, espacios, escénicos, proyectos, etc.) que trabajan en el sector de las artes escénicas para la infancia y la juventud desde una perspectiva inclusiva.

1- Date de alta  como usuario

2- Crea un agente

3- Sube espectáculos, recursos, noticas

(próximamente proyectos y otros contenidos)

es_ESES
Ir al contenido